Tematikánk

“Szenvedéseink egyik oka az, hogy mások példája után megyünk, nem értelmünk irányít bennünket, hanem a megszokást követjük.”       Seneca

Önismeret

  • Kíváncsi vagy rá, hogy miért kerülsz gyakran konfliktusba a barátaiddal/szüleiddel/tanáraiddal?
  • Nem érted, miért esik nehezedre betartani a szabályokat?
  • Szeretnéd megérteni, miért okoz nehézséget elfogadni a visszajelzéseket?
  • Nem érted, miért leszel dühös, ha nem a Te akaratod érvényesül?
  • Kíváncsi vagy rá, miért nehéz elfogadnod mások tanácsát?
  • Jó lenne, ha képes lennél kordában tartani az indulataidat?
  • Hasznosnak éreznéd, ha tudnád értelmezni az érzéseidet és segítségül tudnád hívni őket?

Ha szeretnéd jobban megismerni magadat, érzéseidet és viselkedésedet, akkor ezek az alkalmak remek lehetőségül szolgálnak számodra. Ugyanakkor ne feledd, az önismeret egy életen át tartó út, melyen mi segítünk elindulni, de az utat Neked kell végigjárnod.

Azt szeretnénk, ha felismernéd ennek az útnak a jelentőségét és olyan eszközöket adhatnánk a kezedbe, melyek segítségével biztonságosan indulhatsz el ezen az úton. Bízunk abban, hogy olyan közösség alakul ki köztetek, mely elkísér Benneteket a jövőben is.

Témák: célmaghatározás, motiváció, személyiség típusok, kapcsolatrendszer és abban elfoglalt hely, betöltött szerepek, együttműködés, stb.

“Lényed olyan hangosan beszél, hogy nem hallom tőle, amit mondasz.”       Ralph Waldo Emerson

Kommunikációs készség fejlesztése

  • Kíváncsi vagy rá, hogy győzhetnéd meg a szüleidet, hogy elengedjenek a Balaton Sound-ra?
  • Szeretnéd megtanulni, hogy lehet úgy kinyilvánítani a másikéval ellentétes véleményedet, hogy azzal ne okozz fájdalmat?
  • Jó lenne, ha úgy tudnád rendezni a konfliktusaidat, hogy abból mindkét fél nyertesként kerüljön ki?
  • Hasznos lenne, ha nem csak a haverok, de a tanárok felé is meggyőző erővel tudnád kifejezni és érvényesíteni a véleményedet, szükségleteidet?
  • Kíváncsi vagy, hogyan tudsz úgy visszajelezni másoknak, legyenek akár a szüleid, a haverok, a tanárok vagy a barátod/barátnőd, hogy annak ne sértődés legyen a vége?
  • Szeretnéd megtanulni, hogy tudsz játszani a testeddel és a gesztusaiddal, hogy megerősítsd/gyengítsd a szavaid súlyát?

Ha szeretnél hatékonyabban kommunikálni, a gondolataidat, az érzéseidet és a véleményedet kifejezni, akkor ezek az alkalmak remek lehetőségül szolgálnak számodra.

Ugyanakkor ne feledd, mi csak eszközöket tudunk neked mutatni és némi gyakorlási lehetőséget teremteni, de a kommunikáció olyan készség, amit gyakorolni, gyakorolni és gyakorolni kell. Nem ígérhetjük, hogy ez egy könnyű tanulási folyamat lesz, főleg azért nem, mert nem ezen kifejezésmódok szerint szocializálódtunk. Valódi fejlődést azonban csak akkor tudsz elérni, ha kilépsz a megszokott keretek közül és új utakra lépsz. Ezen úton való elinduláshoz szeretnénk neked segítséget adni.

Témák: asszertív kommunikáció, értő figyelem, prezentációs technikák, stb.

“Állandóan nagyszerű lehetőségekkel szembesülünk, amelyek megoldhatatlan problémának vannak álcázva.”       John Gardner

Kreatív problémamegoldás

  • Hogy közelítsek meg egy teljesen új problémát?
  • Hogy lehet kiválasztani a legjobb megoldást, ha több lehetséges megoldás is létezik?
  • Hogy lehet innovatívan ránézni egy átlagos tárgyra?
  • Hogy kell összerakni egy projektet?

Ha szeretnéd az új helyzeteket, ismeretlen problémákat hatékonyabban és kreatívabban kezelni, megoldani, akkor ezek az alkalmak remek lehetőségül szolgálnak számodra.

Sokszor hallom ismerősöktől, barátoktól: “én nagyon nem vagyok kreatív”. Mi viszont határozottan hisszük, hogy hasonlóan a többi készséghez és képességhez, a kreativitás is fejleszthető. Ahhoz szeretnénk Nektek eszközöket adni, hogy fejleszthessétek kreativitásotokat és általában problémamegoldó készségeteket. Ugyanakkor ne feledjétek, ez is egy életen át tartó fejlődési folyamat, ami csak akkor tud téged szolgálni, ha a tréningek után nem hagyod abba ezen eszközök alkalmazását.

Témák: projekt management, kreativitás fejlesztése, időgazdálkodás, önmanagement, együttműködési készség stb.